Des de les diferents àrees i diferents espais tant formals com informals:
Respecte: Respecte i reconeixement per la diversitat cultural, lingüística, d’ètnies, de diferents punts de vista… però també respecte pel medi ambient, per tal de contribuir a la millora de la seva salut.
Solidaritat i voluntariat: Capacitat de ser sensible amb els problemes de les altres persones o del planeta i ajudar-los de forma altruista per millorar les condicions i contribuir a un món millor.
Esforç: Capacitat d’adonar-se que cal treballar per aconseguir fites, somnis… Desenvolupar una correcta cultura de l’esforç.
Responsabilitat: L’alumnat assumeix el que implica fer-se càrrec d’alguna cosa; també, responsabilitat en el sentit de fer les coses d’acord amb els protocols o assumir les conseqüències en el cas de no fer-ho.
Compromís: Compromís en la participació i col·laboració amb la institució; però també, compromís amb les causes justes i amb les relacions interpersonals.
Reflexió: Anàlisi de nosaltres mateixos, treballar en l’autoconeixement per detectar els punts febles i els forts, per tal que aprenguin a créixer com a persones.
Integritat: Entesa com a sinònim d’honradesa, equanimitat, amb un alt respecte per la dignitat i els drets de les persones, especialment per les més febles.
Probitat: Integritat aplicada al procés d’ensenyament-aprenentatge de forma que es garanteixi que tots els alumnes tenen les mateixes oportunitats de demostrar els coneixements i habilitats que han assolit durant els seus estudis.
Deixa un comentari